torsdag 1 maj 2008

valborg, bad but nice

yes, nu är man hemma från valborgs utgången. måste säga att jag inte varit så här slapp på en väldigt lång tid.

valborg, kvällen som såg ut att bli en hejdunder kväll, med ett nice etablerat förkrök och en som vi trodde säker fest. så när vi väl ska till festen får man höra att man inte får komma, en person som man känt i princip hela sitt liv dissar en från sin fest. så besvikna drog vi oss in till stan och hoppades på att turen skulle vända, men när vi var på väg mot gröningen så flydde folk som aldrig förr. tydligen så hade polisen kommit och stoppat festeriet. på vägen mot gröningen träffade jag folk ifrån klassen, den som gjorde mig mest förvånad var fröken fanny ravani som kom gåendes med en flaska vodka(?) i handen och en cigg i munnen och enligt henne hade festandet bara börjat, haha. jag, kevin, jt, holten och ekke gick och träffade timo&wide som hade vandrat omkring med tjejerna i från min klass. så vi lekte lite mysigt på leklplatsen på gröningen sen drog vi till centrum och käkade kebab. sen var det helt plötsligt panik om att komma hem så alla stormade nattbussen och jag & erik joinade ebba, theo och camilla hem till ebba. ebba som hade betett sig lite annorlunda den kvällen, vilket visade sig att hon hade druckit lite mer än hon borde. tro det eller ej, men det märktes inte från början. så väl utanför hennes hus så ville hon inte gå in eftersom att hennes föräldrar precis hade kommit hem, så det slutade med att vi alla gick hem till camilla nån gång vid halv 3 och så sov vi där. jag och erik kunde i princip inte sluta skratta när vi skulle sova, och theo dampade eftersom att hon ville sova, ebba låg och mumlade för sig själv i sömnen. så det var en väldigt komisk närvaro. vi somnade tillsist iallafall, och på morgonen steg vi upp vid 11, då camillas päron skulle bort tills på lördag. så vi beställde 3 pizzor och kollade på the ring. notera att ebba hade försvunnit nån gång tidigt på morgonen. så jag och erik stannade kvar längst hos camilla och drog oss därifrån cirka halv 8.

haha ett roligt citat under dagen var när camilla knäckte sig själv.
theo: jag har en stor finne på kinden, ser ni den?
erik: den är så stor så att man inte ser dig.
camilla: calle du har en finne på magen.
jag: eh.. (beredd på att knäppa upp skjortan och kolla)
camilla: jag är ju på din mage!

när jag och erik tog bussen hem så mötte vi en väldigt wierd snubbe som började snacka med oss, han var antagligen både hög och berusad och började snacka om att vi tre skulle hålla ihop och att vi hade en sorts kemi mellan oss. sen tog han tag i två av stångarna i bussen och började dra, haha. såg ut som om han försökte dra sönder bussen. sen började han dansa på golvet. sjuka människor det finns :P

så, trots en misslyckad kväll, så blev det ett roligt dygn istället!