söndag 11 maj 2008

helgen

har typ varit slarvig med att skriva, inte så värst farligt dock, men tänkte istället summera min helg hittills.

tänkte att jag skulle inleda med en mysig stekar bild.




fredag; jag gick upp fredligt som vanligt och var allmänt trött. mjölken var i princip slut så det räckte bara till cornflakesen, det fick bli hel svart kaffe. väl i skolan så visade det sig att vi inte hade någon samhällskunskap, och jag & kevin som trodde att vi skulle komma försent. istället blev det massvis med kortspelande istället. sen var det engelska och jag hoppades faktiskt på att få göra mitt muntliga nationella prov i engelska. men så var inte fallet. så det blir nästa fredag istället, då man förhoppningsvis är baker och dundernöjd med kvällen innan. efter engelskan blev det ännu mer kortspel eftersom att jag alltid har 2 timmars håla mellan engelskan och idrotten. idrotten var sjukt jobbig, har verkligen sämst kondition nu för tiden och att köra intervall träning gör inte saken bättre. det var dock skönt sen efter när man väl satt hemma hos kevin och spelade kort och åt kladdkaka. mot kvällen så begav vi oss till gröningen, helt nyktra och jag måste säga att jag är besviken att vi inte fann någon fest.

lördag; idag vaknade man helt yrvaken av att mamma ville att jag skulle upp och hjälpa henne med tvätten. jag reste mig upp och det tog ett tag innan jag kopplade vad som skedde. när jag fått igång mina sinnen så tog jag på mig och hjälpte mamma. lite senare så snackade jag, kevin, jt, holten och ekke ihop oss och stack ner till stranden och stekte. erik stack tidigare av någon anledning och vi fulade oss och sa att vi skulle gå 10 minuter efter honom. men istället så stannade vi kvar i 2 timmar och det slutade med att vi grävde ner kevins fötter i sanden så att han inte kunde komma därifrån. runt 7 så kom jag hem och allt så gyllene ut, fint väder, rätt inställning och det verkade blomstra med fester. men glädjen sprack lika fort som den kom. så ännu en nykter kväll för min del och jag är ganska besviken. jag, kevin, jt, åslund, timo & wide stack ut till alexandra i gantofta och tog det lugnt. alla bastade i princip förutom jag och åslund. åslund stack däremot väldigt tidigt av någon anledning och någon timme så begav även vi oss. men det var ändå kul, definitivt bättre än att sitta hemma och ruttna.

Inga kommentarer: