tisdag 27 maj 2008

and suddenly it became reality..

imorgon drar man iväg till siesta och det är tänkt att jag och kevin ska skita i dem sista två lektionerna för att bege oss så fort som möjligt. dagen som idag såg väldigt bra ut vändes totalt då jag självsäkert gick ut för att få reda på vad mathias tordai satt för betyg på mig i historia. vi gick tillbaks våra andra världskriget prov och jag blev glad när jag såg att jag fått det trejde raka MVGet. när jag väl kommer ut får jag reda på att jag har ett vg+. jag blev chockad och började genast argumentera men det brukar sällan löna sig så jag återvände missnöjt till klassrummet. senare under lektionen gjorde jag ett till försök och såg till så att mathias fick sig en tankeställare. imorgon är det tänkt att jag ska få besked om han ändrat sig eller inte. troligen ändrar han sig inte.. historia var ett av de ämne som jag förväntade mig ett mvg i. blir sjukt missnöjd nu.. ligger på gränsen till mvg i engelska och det är tänkt att jag ska göra någon extra uppgift, och helt plötsligt blir allt så himla stressigt att hinna med när man har siesta om hörnet.

anyways, siesta imorgon och jag ser inte fram emot det lika mycket som jag gjorde när det först kom på tal. det var något nytt och det lät väldigt bra när man pratade om det. nu när det verkligen blir av och resan påbörjas imorgon, så känns det lite halvdant. jag tror att festivalkänslorna kommer att stiga långt över molnen när jag väl är på plats. jag har i alla fall indhandlat allt som kan tänkas behövas, även the good stuff ;).

Inga kommentarer: