onsdag 20 augusti 2008

vilken dag

ja misann, det kan man lugnt säga. dagen idag har varit lite överväldigande, inleddes av att jag vaknade och niki, samir och matej kom och väckte mig - av någon anledning. sen var det tänkt att jag och mamma skulle till väla, men hon ville inte komma och hämta mig, utan hon föredrog att jag skulle ta bussen dit. jag satte mig snällt på bussen mot väla by och gav mina moped nycklar till niki, då jag inte hade hunnit sätta in den. först och främst så gick bussen tydligen inte ens till väla centrum utan bara till väla by - ganska självklart iofs, men jag hoppades på bättre. jag fick gå av på väla by och tog ett snack med busschauffören om vilken riktning jag skulle vandra i för att träffa rätt. jag gick längs en väg där en underlig snubbe stod med sitt paraply, han liksom gungade fram och tillbaks på fötterna. jag kom närmre och närmre och han tittade på mig med ett jätte glatt ansikte och började mumla och applodera, väldigt creepy - men förstod sedan att han var förståndshandikappad. det blev inte bättre, jag skulle nu ta mig över motorvägen var det tänkt, oh herregud. tillsist träffade jag på en PEAB snubbe som förklarade att en bit framåt så fanns där en tunnel som skulle ta mig direkt till väla centrum. så jag följde hans råd och började gå då regnet plötsligt störtade ner och jag blev dyngsur.. men jag bet ihop och tog mig igenom regnet kom till väla och ringde mamma och så bestämde vi att vi skulle träffas utanför stadium. under tiden jag väntar så ringer någon med dolt nummer och jag svarar;

- Hej det är Calle.
- Hej, det är Peter från Polisen.
alltid trevligt att få samtal från polisen, eh? det visade sig att niki som skulle hålla koll på min moped bestämde sig för att ta en sväng till planteringen och blev tagen av polisen. nu slapp jag böter, och ja, jag hade fått betala böterna då moppen är regristrerad på mig. kunde det bli värre? men det blev dock bättre när vi började köpa saker, slutligen gick jag ut från väla med en ny skolväska, ett par nya byxor och en ny fin tröja. jag är väl ganska nöjd med dagen ändå.

sitter och kollar på fotbollen nu och dricker varmchocklad, ganska mysigt :) skola på fredag och jag ser fram emot att träffa alla men jag är inte alls sugen på att börja gå upp tidigt på morgonen och komma hem trött för att sedan plugga. känns alltid som att sommarlovet passerar förbi alldeles för snabbt..

Inga kommentarer: