måndag 8 december 2008

uuuuh...

idag kände jag att jag skulle ta pluggledigt, om det nu finns något som heter så. annars har vi ett nytt begrepp. har två prov i veckan, ett är imorgon i kriminologi där det är mycket viktigt för mig att håva in ett bra betyg, samt ett naturkunskapsprov på onsdag. vill ju ha relativt bra på naturen också, känner att jag behöver en boost i naturkunskap. så jag tog då alltså ledigt, och så vaknade jag normalt, gick upp åt frukost, drack kaffe, satte mig vid datorn och kollade lite grejer som jag regelbundet gör, sen skulle jag då alltså börja ta tag i kriminologin. usch och fy, och what the fuck? vi fick alltså ett papper med "Du ska kunna"-grejer, jag menar, man får ett papper på en lektion, tänker att man kollar på det när man väl ska plugga, men man behöver ju inte plugga för stunden, varför inte skjuta upp det lite till? jag har gjort så, och jag blev helt chockad när jag såg vad läraren begärde att vi skulle kunna. vart fan ska jag få reda på den informationen? troligen i boken, men va fan, det kan stå precis var som helst, känns som om kraven inte riktigt är dem viktigaste delarna ur kapitlen som vi läst. jag har i alla fall ringt hit en assistent, nämligen kevin. det blir att han kommer hit inom kort, sen får vi båda se om vi kan förenkla pluggandet tillsammans. jag hoppas i alla fall det, annars ser det inte speciellt ljust ut.

Inga kommentarer: