onsdag 31 december 2008

nyår osv.

nu är klockan 03.37, det är inte nyår ännu (ett par timmar kvar), men det är i alla fall den 31e december. har tillbringat större delen av dagen för att fixa allt som behövs till nyår, om ni förstår? ;) min väla tur med kevin blev mer än lyckad! kevin är minsann en riktigt bra assistent när det kommer till shopping. har en enligt mig, riktigt nice nyårs outfit nu. är riktigt nöjd! köpte mig ett par beigea chinos och en svart väst. har fortfarande presentkort kvar, så det får ta och bli någon mer väla runda inom kort.

generellt är dem flesta festdagarna om året väldigt överskattade, eller dem är väl egentligen inte överskattade, men folk ställer allt för höga krav och blir sedan missnöjda när det inte blev som dem hade tänkt sig. en sån dag är ju minsann nyår. fram tills nyår 2006-2007 hade jag inte spenderat nyår utanför hemmet och utan mina föräldrar (eller jo, en gång när jag var 12 eller något, men då gick inte nyår ut på samma sak som på senare tid ;p). hade inte några krav alls och hade hur kul som helst. nyckeln till en riktigt rolig festdag är - no requirements! däremot är jag inte felfri jag heller, har höga krav på dessa dagar jag med, dvs. på valborg, lussevakan, midsommar och nu nyår. men det blir lätt att man sätter ribban högt och glömmer vad man egentligen bör värdera. jag ska i alla fall försöka ha riktigt kul imorgon, hoppas ni andra också kommer ha det! vi kanske syns någon gång under dygnet? :)

Inga kommentarer: