måndag 15 december 2008

jag vill skriva

jag rubriker inleder väl praktiskt taget min poäng just nu, jag vill skriva. jag vet dock inte riktigt vad jag vill skriva, men jag fick en helt sjuk lust över att skriva något i bloggen.

äsch, knepig början, men jag har lärt mig en del nya grejer idag faktiskt. jag gick in på flashback forumet (tror de flesta vet vad det är - flashback.info) och så scrollade jag ner lite och såg en ganska intressant tråd, tyckte i alla fall jag. gick in och läste lite där, och jag må säga att man får en hel del snabb kunskap av att läsa. anyhow så handlade det om krig, USA vs. Kina vid en eventuellt kinesisk ockupation av Taiwan, nog om det. jag klickade i vilket fall som helst vidare och fann en massa ny information - "Krimkriget" som tydligen hade varit ett krig mellan Storbritannien, Frankrike, Osmanskariket (nuvarande Turkiet) samt Sardinska republiken (den ön som italien sparkar på) mot Ryssland och Bulgarien, varför har man inte lärt sig om det i skolan? detta hände alltså mellan 1853-1856 och var ju ändå ett ganska omfattande krig, det deltog ju en hel del nationer.

för övrigt så är detta en ganska dålig dag för mig, vet inte varför, kan inte riktigt sätta fingret på det.. eller kan jag de?

Inga kommentarer: