lördag 13 december 2008

lussevaka '08

trots min allmänt dåliga dag så var det ju planerat att jag skulle ut på kvällen, det var ju trots allt lussevaka och jag behövde komma på andra tankar. det spekulerades en del om vart vi skulle ta vägen och vad vi skulle göra. jag gjorde i alla fall mig klar och drog upp till åslund och var på plats runt 22-tiden. där satt redan holten och jt och hade värsta dukat upp ett bord med chocklad, godis, salta pinnar och andra godheter haha, och förstås öl. så jag joinade och då började det snackas om vi skulle till madison i båstad. sen när alla var övertygade om att vi skulle dit så visade det sig att det sista tåget dit hade gått, illa! åslund räddade dock situationen genom att övertala sina föräldrar till att köra oss dit och sedan hämta oss, pretty nice eh? så vi åkte då till båstad, vilket var en 35-40mins biltur. väl i båstad så började vi förkröka lite mer och hastigt innan vi skulle gå in, sen gick vi till kön. när vi väl står där i kön så kommer jag på - "jag har ju fan inget leg med mig", herregud tänkte jag och fick panik. vakterna kollade liksom leg på alla som gick in, hur skulle nu detta gå? när det väl var min tur att visa leg osv, så förklarade jag hur det var, så fick jag säga mitt personnummer och visa vad jag hade i väskan, men jag kom in, däremot två öl fattigare, men vem bryr sig! jag hade ändå två i bakfickorna, huehue, det roliga är att jag inte visste vart man skulle betala så jag bara gick in bakom åslund, helt gratis alltså. bra och billig kväll med andra ord! madison var kul, mycket roligare än retro - som man nu tröttat på. det får göras om! sen väl i helsingborg, vid 4-tiden så stack jag hem till ida och sov över där. är också väldigt nöjd att jag inte är speciellt bakfull idag, för engångsskull.

Inga kommentarer: