måndag 24 november 2008

stressed out

var kompensationsledig idag i och med att vi hade öppet hus förra lördagen. jag sov fram tills camilla ringde mig och frågade om insändaren vi ska skriva i svenskan. bestämde mig för att gå upp efter det, hade inte allt för många timmars sömn i bagaget då. började titta på film och njöt, utan något anande om vad som egentligen väntade. efter två filmer bestämde jag mig för att skriva min insändare vilket inte tog mig längre än 5 minuter, och ändå har vi fått cirka 3 lektioner att hålla på med det, haha. det visade sig att det inte var allt, hade även en annan svenska läxa som då skulle vara klar tills imorgon, samt ett eventuellt prov på 50 sidor i kriminologi, samt ett psykologi prov på onsdag som jag är väl medveten om. det har gått bra för mig i kriminologi och jag känner att ett MVG i den kursen inte är något som jag inte kan uppnå, men jag vet också att min lärare inte gillar förseningar på uppgifter, och definitivt inte om man inte har pluggat... jag fick alltså panik, fast en mild sådan, inget överdrivet, kunde bara inte plugga på psykologin som jag egentligen skulle, kunde verkligen inte koncentrera mig. sitter i en ganska knivig situation just nu, har dock planerat att jag ska till skolan tidigare imorgon och skippa sovmorgonen för att plugga. hur mycket och hur bra pluggandet kommer gå om jag nu väl drar mig till skolan tidigare, är jag rädd för. vill inte ligga efter med skolgrejer, vill ha en resultatmässigt bra termin.. i'm stressed out!

Inga kommentarer: