onsdag 19 november 2008

somewhere i belong

främst vill jag förklara hur jobbig denna dagen har varit, eller i alla fall tiden i skolan. inte jobbig på ett jobbigt sätt så att säga, men jag har varit så fruktansvärt trött. det var svårt att hänga med på lektionerna, speciellt på psykologin som tyvärr är ganska tråkig, eller ämnet är intressant men med en bättre lärare som hade kunnat få ordning i klassrummet hade jag nog uppskattat det mer. höll i vilket fall som helst på att somna och det var hur skönt som helst att få komma hem sen.

har tränat på ganska bra nu på sistone på gymmet, det är jag glad över, det blir mycket roligare när man är mer seriös och när man är mer seriös så blir man mer motiverad. så det är allt en antingen god eller ond cirkel. för tillfället befinner jag mig i den goda cirkeln, brukar i princip alltid se fram emot att få träna och riktigt tömma mig på energi för att sedan komma hem och vara nöjd. tycker det är ganska skönt att jag inte haft några läxor på länge, med det menar jag denna veckan. jag kan ju plugga om jag vill på kommande saker, men vem vill det? har alltid varit en uppskjutare så att säga, föredrar ledighet och brukar oftast plugga bäst under stress.

imorgon är det en kort dag och jag uppskattar verkligen torsdagar, definitivt min favorit dag i skolan, endast två lektioner samt en mysig håla, vill inte klaga. dessutom är det lång helg för min del nu, lediga 24 nov, wei!

äh, ser fram emot fredag, det var ett tag sen jag träffade ida utanför skolan.

Inga kommentarer: