lördag 22 november 2008

for the first time now, i came alive somehow

inleder med att säga hur jävla bra Skillet - Rebirthing är! igår var jag på fest, tänkte skriva "för första gången på 3 veckor", men sen kom jag på att det inte var så, för jag var på fest förra helgen. men anyhow, så var det fest, jag var inte alls sugen och blev inte alls mer sugen när jag väl var på plats. hann vara där i cirka 2 timmar innan polisen dök upp och sa att vi förde för mycket oväsen, trots att vi inte ens hade musik igång, hrhmm. gick hem med åslund och spelade lite fifa 09 och begav mig sedan hem runt 3-tiden. vaknade ganska sent idag, närmare bestämt runt 14-tiden, satte genast igång kaffet, har börjat älska kaffe, finns ingen skönare start på dagen.

skolan igår var faktiskt inte så tråkig, gjorde dock en tabbe, när jag satt och käkade frukost och tittade ut och såg vädret, så trodde jag att det skulle vara ännu en ganska tråkig mulen novemberdag, men så var inte fallet. under kriminologin, då vi hade föreläsning av en kille från KRIS, så började snön falla. jag hade i all hast på morgonen tagit på mig ett par sommarskor, det blev lite kallt om fötterna senare alltså.

som jag nämnt, hade vi besök av en från KRIS på kriminologin, Olof Ahlgren hette han, och han hade under större delen av sitt liv varit en "tung kriminell". han berättade om sitt liv, vad som borde förbättras i svenska fängelser, en del om narkotika, då han själv hade varit en narkoman. han berättade också att han nu var väldigt lycklig och hade fru och barn (vilket han tydligen haft under sina år i fängelse också) samt att han jobbade på rönnowska och var lärare, tydligen hade han också blivit utsedd till den gladaste läraren på rönnowska.

istället för att ha hela engelska lektionen så gick vi på en show på nicolai, det var en musikal eller vad man ska ta och kalla det. det mest komiska inslaget var definitivt då en låt från My Chemical Romance spelades upp och en hel liga av emos gick igenom hela nic's aula med en flagga där det stod "Welcome to the black parade". är det meningen att emos ska se dystra och olyckliga ut? isåfall lyckas dem djävulskt bra må jag säga. dem blev också utskrattade vilket är ganska förståeligt då det känns som om dem vill bli det.

hade lite tur efter skolan att pappa ställde upp på att komma och hämta mig mitt i snöfallet, jävligt jobbigt väder att vara ute i, men dock är det så jävla mysigt att sitta hemma i värmen och titta ut på, likaså är det med regn.

Rebirthing now,
I want to live for love, want to live for you and me.
Rebirthing now... aaaah!

Inga kommentarer: