tisdag 4 november 2008

prestationsångest, fan heller!

man brukar ju känna och ja, jag brukar också känna att man blir rätt seg och slö igen när skolan börjar efter ett lov. jag skulle vilja påstå att det främst beror på att man inte riktigt får den sömn man behöver på söndagen så här innan skolan. jag var visserligen sjuk igår och sov ut. idag började jag 10.15, har känt att det är dags att ligga i nu i skolan, tvåan sägs ju vara den jobbigaste årskursen, det vill jag hålla med om. igår innan jag skulle gå till sängs så kollade jag in min skol-mail och hade fått tillbaks ett bedömt samhällskunskaps arbete som jag lämnade in strax innan lovet. hade nästan MVG i Samhällskunskap A, därför vill jag verkligen ha det i kurs B, vilken skräll? hehe. fick i alla fall tillbaks ett MVG på min liberalism uppsats, så jag är helnöjd, strävade liksom högt där också! var även sjukt aktiv idag på kriminologin och jag kände mig väldigt kunnig vilket jag märkte att de övriga i gruppen också tyckte, sånt känns skönt! man blir motiverad av framgångar, inte så konstigt. fick dock endast ett G på mitt spanska prov, hade dock inte pluggat någonting alls, visste inte vad jag skulle plugga på så jag sket i att plugga överhuvudtaget, det fick bra ändå. haha det är mycket snack om prov och betyg, men jag skrev även ett svenska prov idsg. jag var faktiskt ganska orolig igår när jag pluggade, det är sådana prov som detta som jag hatar. dvs: prov som man får en massa sidor att plugga på men inte en aning om vad som kommer komma på provet, och därför är dem proven de svåraste att plugga på, tycker jag. men jag vill påstå att det gick bra, jag är nöjd med min insats och därmed jävligt nöjd med dagens prestation för min del. flera dagar som denna tack!

Inga kommentarer: