tisdag 15 april 2008

tisdag

nu är man hemma, efter en ganska lugn skoldag. solen skiner utanför och himlen är relativt klar - jag känner sommarlukten. vill passa på att berätta att jag fyller år om 9 dagar. dvs den 24e april! men tillskillnad från alla de andra 16 födelsedagarna jag upplevt så är denna ingen jag direkt ser fram emot. varför? jo för att jag fyller 17 och 17 är en ålder som egentligen inte har någon betydelse, man kan väl kalla det för en mellanålder. man vill ju fylla 18! det är först då som livets alla möjligheter öppnas för en, alla stängda dörrar öppnas.

tillbaks till ämnet perhaps, tisdag.. lugn dag som sagt, och engelskan var faktiskt för en gång skull ganska rolig, kan bero på att jag jobbade med theo som i princip är den enda personen jag kan prata engelska med utan att det vore lustigt på något sätt, pratar typ engelska oftare än svenska med henne, which is nice! sen var det geografi next på schemat och även där vad det soft, eftersom att det är fritt arbete och är man så duktig som jag varit så kan man nästan se det som en håla. jag passade visserligen på att jobba med svenska arbetet tillsammans med kevin och linus och vi gjorde bra ifrån oss igår när vi kickade igång arbetet som legat känt men orört ganska länge. så idag ska jag väl mestadels ta det lugnt, det har varit ganska hektiskt med alla läxor & så nu denna veckan och även förra. det kommer iofs mer läxor & dylikt tills nästa vecka men jag försöker ignorera det idag och se denna soliga tisdagen som en sorts vilodag, vi alla behöver sådana!

som en påbörjan av mitt slappande får det nog bli lite counter-strike! hehe.

Inga kommentarer: