måndag 21 april 2008

måndag

shooooooooo, idag var en helt okej dag, det är visserligen den tråkigaste skoldagen och det känns som den längsta. ogilla eva sandberg? skrev matteprov idag och det gick faktiskt bättre än jag trodde det skulle gå. var inte förberedd för 5 öre, hade i princip inte ens öppnat matteboken hade ju fan knappt någon aning vad jag hade prov på.
jag och kevin lämnade även in vårt arbete om vitsippan. hur kan man ge en uppgift där man ska observera en vitsippa, undersöka den och räkna hur många blad den har, hur den förökar sig osv, sjukt löjligt. jag och kevin var de enda som vågade stå för vad vi tyckte om uppgiften. fastän att hela klassen hade whinat på t.ex sina bloggar/bilddagböcker och msn så vågade ingen stå för det dem tyckte i klassrummet. jag blev på fullaste allvar eftersom att jag i princip uttryckte hur löjlig jag tyckte uppgiften var. dubbelmoral på högnivå!

Inga kommentarer: