tisdag 1 april 2008

operation went fine!

yes, är hemma nu och allt gick fint. måste berätta att det faktiskt var rätt coolt. jag kom dit, fick byta om till såna riktiga sjukhuskläder. typ ett vitt linne och en grön rock. sen fick jag 4 olika tabletter som jag skulle ta. sen ville min doktor prata med mig, och hon sa lite kort information om hur de skulle gå till. sen fick jag lägga mig på en sån sjukhussäng på hjul, eller vad det nu än kallas. så körde dem in mig i en sal, typ ett förrum innan själva operationssalen, där dem satte på mig drop och gav mig ett smärtstillande medel som var så jävla härlig, haha. man blev lite dizzy i huvudet men sen fick man ett sånt sjukt härligt rus, det kändes som om vara full utan att må dåligt osv :D. sen rullade dem in mig i själva operationssalen där dem sprutade in lite andra grejer i mig. fick det smärtstillande medlet igen, vilket är ett plus! sedan pratade jag lite allmänt med dem 4 sjuksköterskorna som hade hand om mig och sen minns jag bara att jag vaknar upp i ett annat rum. så det var helt sjukt så skickligt dem fick mig att sova. hade vänt mig i sömnen så droppen hade dragits loss, vilket resuluterade i att det var blod över hela min arm, sängen, täcket, kläderna osv. så jag fick byta kläder & säng. sen kom pappa och dem gav mig kaffe & juice. sen åkte vi hem :) och jag har näsblod konstant just nu, vilket är lite jobbigt dock :(

1 kommentar:

Helen Eriksson sa...

sjukhussäng på hjul...bår? :P tänk vad kul om de kört ett aprilskämt på din näsa :P ...eller att när du kommit dit att de bara "APRIL APRIL du behöver inte opereras! Här får du en helårsprenumeration på Slitz istället!" :P:P