måndag 14 april 2008

måndag

idag var en väldigt hål-fylld dag så att säga, en lektion sen håla i evigheter sen slutade jag. trots hålan så var det en väldigt skön dag då man i princip bara kunde ta det lugnt. det blev lite stressigt visserligen när man började greppa att det egentligen är en del som skall lämnas in nu den kommande veckan, eller ska man säga de kommande veckorna? för vem vet när läxströmmen tar slut? men sen talar jag antagligen för mig själv när jag säger att jag personligen fungerar bäst under press eller stress, eller iallafall under stress. något som jag skulle vilja kalla för "stressplugg" är en metod som jag i stort sätt har använt mig av igenom hela min skolgång och det är den som har framhävt mina framgångar men även mina motgångar. dessutom är det snart utvecklingssamtal för min del, ska bli ganska intressant, men jag oroar mig ändå lite. jag tror inte jag har varit ett felfritt skolbarn denna terminen, haha. jag har ju inte varit stökig eller misskött mig på något sätt, men det finns ju en del frånvaro med i spelet. så jag håller mina tummar och hoppas att ni som läser också håller tummarna med mig. notera att samtalet inte är förrän på onsdag.

Inga kommentarer: