onsdag 3 september 2008

the story of RDB

jag hade tänkt på att skriva en story om hur the famous RDB bildades men jag glömde bort det, och nu hade jag inte heller skrivit på två dagar eller något.

RDB also known as Råå Discoboys skapades år 2007, den 29 september. det var en smått kylig höstkväll och det var tänkt att jag och ekke skulle lana. jag hade varit på väla och hade dessutom precis fått studiebidraget. kom hem till ekke efter min väla vistelse då han sa att han skulle dra till retro med timo & wide, jonathan och holten. jag bestämde mig för att följa med och vi åkte in till stan. träffades vi alla utanför biblioteket. då hade jag, ekke, jt, holten och åslund redan börjat föra. sen gick vi och träffade timo&wide vid biblioteket. då började vi fula oss och så sa någon att vi var "discoboys", minns inte exakt hur det var men något liknande. så sa jag att vi kunde kalla oss för "Discoboys", men jt kom med det ultimata förslaget - "Råå Discoboys", och så blev namnet. vi tog även den första RDB-bilden. sen dess har vi hållt ihop!

Inga kommentarer: