tisdag 23 september 2008

skriv sugen

idag är jag lite skrivsugen faktiskt, skrev visserligen precis ett inlägg men skit i det! var väldigt kriminologi motiverad idag, kanske inte just inför lektionen men efteråt, haha. då kanske man undrar hur det går till? jo, det första jag gjorde när jag kom hem var i princip att jag googlade på "brottsbalken", blir bara så sugen på att vara helt lagkunnig och allmänt argumentladdad inför rättegången som antagligen kommer att äga rum inom kort. att sitta och kunna argumentera emot en riktig statligt anställd advokat är ju inte en dålig merit. speciellt jag som finner intresse för yrket.

annars är min vardag både bra och dålig på samma gång just nu. har inga pengar, det suger verkligen och pappa vill inte ge mig pengar för att han hade hittat ett tomt cigarettpaket i mitt skåp, sucks totally. min mamma har ju vetat om min rökaktivitet nu ett tag men inte direkt gjort några åtgärder, vilket jag främst tror beror på att hon själv rökte i min ålder. pappa däremot har alltid varit en idrottsman, fram till 37 års ålder. det säger väl en del. men jag tror och hoppas på att hans 'du ska inte få pengar för dem kommer du ändå köpa cigaretter för' - ska avta snabbt. ska annars på HIF imorgon, första gången detta året, har inte intresserat mig speciellt mycket och min bror har inte bjudit med mig heller. men nu gjorde han det i morse och jag ska bevittna när HIF ställs emot Kalmar, ingen dålig match den där, nä.

klockan är 7 och jag ska till gymmet om en timme, och jag har 6 dagar på mig att läsa ut boken 'Rebell med frusna fötter' som det är tänkt att jag ska kunna analysera skriftligt på måndag. hatar verkligen att läsa böcker, verkligen inte min passion. har ju haft lite läsperioder, tex. harry potter :D.ska försöka läsa lite nu så att jag får det gjort.

Inga kommentarer: