fredag 23 oktober 2009

USA, finally here.

Efter en jävla massa timmars färd hit och dit så sitter jag nu hemma hos min bror. Klockan är cirka 2 i Sverige, men endast 8 på kvällen här. Jag gick upp runt halv 6, svensk tid och har varit uppe tills nu, är riktigt sliten.. Men jag och min bror ska gå till nån affär och handla. Vår färd började med en tidig buss mot knutan, följt av ett tåg till Kastrup och sedan flyg till München. I München hade vi cirka 4 timmar på oss att göra vad som föll oss in, men det slutade med att vi satte oss ner på en restaurang där jag åt.

Om ni varit i USA efter 11 September, så vet ni hur jävla överdrivet mycket skit man måste göra för att få komma in i landet. Det är allt från saker man ska fylla in på internet, till multipla passkontroller till fingeravtryck och fotografering, frågor om vart man ska och hur länge man ska vara här, vi fick till och med fylla i papper på planet hit. Väl på plats trodde jag att USA skulle ta mig med storm, men jag blev mest besviken. Det ser riktigt fattigt ut, påminner faktiskt väldigt mycket om Polen. Däremot har jag inte varit i centrum av Boston ännu, men min bror sa att Boston centrum är riktigt fint så det ska bli skoj att se. På lördag ska vi till New York och spendera två dagar där. Ska se till att många foton blir tagna, minne för livet ju! Anyhow, i'm off for now. Stay tuned!

Inga kommentarer: