fredag 23 oktober 2009

A brief from my day so far.

Kom precis hem från centrum, och det var precis som min bror sa mycket finare. Men man ska faktiskt inte bli lurad av sånt, för det råder rätt mycket fattigdom här i USA. Dessutom finns det, iaf här i Boston, massa cafféer i varenda gatuhörn, såsom Dunkkin Donuts, där vi handlat två gånger idag, och massvis med Starbucks också. Hade planer innan USA att köpa en ny iPod här eftersom att det är mycket billigare, så det blev en iPod touch för 210 dollar, ca 1.400kr, 600kr billigare än i Sverige, rätt bra va? Köpte mig även ett par nya Puma skor för 90 dollar, ca 630kr, har aldrig sett den typen förr i Sverige. Såg även några riktigt nice kläder i en affär som heter Macy's, och vi ska åka till ett annat shopping center senare ikväll.

Tog lite foton förövrigt i Boston Public Garden, vilket är en park med massor av ekorrar haha. Dem påminner som fan om duvor på torg där, dem springer runt och skiter i att människor går där, fick även en bild på när en ekorre klättrade upp på min brors ben haha. Nu ska jag sätta mig i köket och dricka té tillsammans med brorsan och mamma.

So long.

Inga kommentarer: