fredag 30 oktober 2009

Two days in DC and a delayed plane.

Har precis ätit middag och klockan är så mycket som 19.22 här. Planen är att jag och min bror om en timme skall se Saw VI som har premiär i Sverige den 6e november :D.

Annars kom jag igår hem från Washington DC, det var en trevlig stad, i storlek med Malmö, lugnt och inte lika stimmigt som New York. Vi hade dock precis som i New York otur med vädret första dagen, då det regnade, men det fanns ingen tid att grubbla över det, det fanns mycket att se. Vi såg Vita huset, som inte riktigt var som jag hade förväntat mig, men det var ändå fint, och en jävla säkerhet med vakter överallt på trädgården och högt staket runt om. Baksidan kunde man knappt se, vilket är förståeligt i för sig, även familjen Obama behöver lite privacy. Vi såg även Washington memorial och Lincoln Memorial, har bilder på det och kommer lägga upp det på facebook inom kort. Sen såg vi även Kongressen på Capital Hill. När vi då andra dagen besökte kongressen så var vi alla förvånade över hur jävla mycket poliser det var ute i staden, det var verkligen polisbilar vid varje gata, så vi undrade om något hade hänt. Cirka en halvtimme senare så var en hel led avspärrad av polisen och fram kom en hel parad med polisbilar som omringade två limousiner. Det var väldigt sjuk säkerhet, men om det hade varit en Obama transport så skulle det nog vara ännu värre, så vi tror det var någon viktig person, men inte Obama viktig, hehe.

Ja, nu är mina pengar helt slut, så ingen mer shopping, har passat på att handla en hel del, då det har varit rätt billigt med vissa plagg och diverse saker. Aja, gotta go!

Inga kommentarer: