söndag 1 juni 2008

hemma igen, sliten, bakis men ändå nöjd!

tja! jag är tillbaks efter en definitivt underbar festival, minne för livet så att säga! det är ganska sjukt för nu när man är hemma så känns allt konstigt, det är tex konstigt nu vid datan, haha. man avänjer sig alldeles för snabbt! när jag duschade innan så tycktes jag höra festival mumlet, tusentals ungdomar som snackar, dricker och har kul.

väl på siesta måste jag minsann konstatera att jag och kevin hade så sjuka motgångar, det finns fan inte. första natten blev hela vårt camp - "Camp Stalingrad", raidat och ifrån vårt place gicks det med 7 flak öl, varav 4 var mina och kevins. camp stalingrad som bestod främst utav cultura folk, och majoriteten av dem var helt främmande. men det är faktiskt sjukt sköna människor på den skolan. idag på morgonen när jag vaknade av att kevin typ stressade med sin packning och sa åt mig att också börja göra mig färdig för avfärd, så är min väska med kläder borta. jag blev helt förkrossad och pallade fan inte bli av med mer saker. först av med ölen och en väska och sen med hela min packning? det pallar man minsann inte. men som TUR är så fann kevin väskan och alla kläder utslängda bakom ett annat tält, snacka om befrielse. jävla kleptomaner, kan tänka mig att folk på siesta blivit av med sjukt mycket saker.

dag nummer två, dvs torsdagen var då det hela drog igång och enligt min mening så fanns där inga speciellt sevärda spelningar. jag, tias, holten och ekke gick dock och såg 'Doktor Kosmos' och höjdpunkten med det hela var att ekke var så full att han inte ens mindes att han varit där. ekke var faktiskt riktigt skön på siesta, ett minne som sitter kvar är när en brud stod och snackade i telefon så gick ekke fram till henne och sa "jag ska knulla dig!". tjejen blev lite rädd och sprang iväg, så sprang ekke efter henne och fortsatte säga att han skulle knulla henne. tillsist gav han upp och både vi och tjejen skrattade.

hmm.. vad finns det mer och berätta? har varken ork eller lust att skriva hela min siesta vistelse helt detaljerad. för att göra några långa stories korta - jag hade riktigt jävla kul. banden/artisterna som jag såg var - Doktor Kosmos, Looptroop Rockers, Håkan Hällström, Eagles of Deathmetal, Millencollin, Moneybrother och Adam Tensta. när jag väl räknade upp allt jag såg så blev jag fanimig förvånad, känns inte som att man sett så många. kan ju påpeka att håkan är värdelös, moneybrother är sämre och millencollin trodde jag skulle vara bättre. Looptroop Rockers är min absoluta favorit, dem var riktigt bra och dem gjorde nog den bästa konserten där.

jag skriver antagligen mer sen, ska äta pizza med kevin och ekke, jag är vrålhungrig!

Inga kommentarer: