tisdag 10 mars 2009

stressig dag

idag var vi på en drös föreläsningar nere på lunds universitet, så det gällde att gå upp tidigt för att inte missa tåget. så som det sades på en av föreläsningarna, "Hur datorspel påverkar hälsan", kom jag in i ett 'flow' igår. det innebär att man blir så fångad av spelet att man alldeles helt tappar uppfattningen om tid och rum. för igår när jag satt vid datorn så var klockan kanske 12, sen nästa gång jag tittade var den redan 01.30, jag blev helt chockad och begrep inte riktigt hur himla fort tiden bara hade flugit iväg. dessvärre kom jag inte tills sängs förrän halv 3 och då fastnade jag istället framför en kriminalserie och slocknade inte förrän vid 3, eventuellt strax efter. med lite sömn tog jag mig i vilket fall som helst till lund med klasskamraterna och gick på den ena föreläsningen efter den andra (det var egentligen bara 4st, och jag missade till och med en av dem). fick även en ny åsikt om staden lund, och jag vill aldrig mer åka dit! jag lyckades med några till, gå vilse två gånger om. hur fan kan man gå vilse i lund kan man undra, men staden var väl något större än vad jag hade förväntat och jag trodde ärligt att det skulle vara en liten liten promenad mellan ena stadsdelen till den andra, men icke. nu är jag i alla fall hemma och min jobbiga skolvecka forsätter, har prov imorgon bland annat. har haft lite smått panik hela dagen då jag har glömt min naturkunskapsbok i skolan, och eftersom att jag aldrig var på skolan idag så har jag inte heller kunnat hämta den. men på tågresan hem fick jag reda på (eller jag visste ju det redan visserligen, men tänkte inte på det) att jag har en håla imorgon precis innan provet, så då hinner jag kolla i boken, får ju självfallet ta och plugga hemma så gott det går så länge. har bryggt lite kaffe som jag ska dricka nu, måste verkligen vakna till, sen ska jag iväg på träningen som börjar 18.00.. blir dock belönad med en trevlig helg, hoppas det blir bra!

Inga kommentarer: