onsdag 11 mars 2009

I was sitting there waiting in my room for you

idag sov jag lite längre än vad jag borde, eller jag hade stängt av mitt mobilalarm i sömnen misstänker jag, så mamma kom in i rummet och väckte mig och förklarade att klockan var 07.40 och att hon skulle till jobbet och att jag borde gå upp. helt yrvaken tänkte jag inte så mycket utan gick upp helt zombifierad och började traska mot köket där jag såg vad klockan var och insåg att jag skulle missa bussen och komma försent till matematiklektionen hur jag än gjorde. jag gav helt enkelt upp och bara gick och la mig igen, nästa lektion för dagen var inte förrän 12.30, men det var ett naturkunskapsprov som väntade den tiden. jag gick alltså upp 09.14 för att vara exakt och tog bussen 09.27 och var på skolan 09.55, hehe (rätt så bra minne för dem exakta tiderna idag). skoldagen i sig var inget speciellt men veckorna flyger förbi känns det som, och det uppskattas sjukt mycket. ser fram emot värme och all härlighet som solen framhäver!

väl hemma så slog jag mig ner vid datorn och avslutade även min spanska läxa som vi haft snart 4 veckor på oss att göra, haha. runt 20-tiden frågade kevin mig om jag var sugen på att gå ut en sväng vilket jag faktiskt var, hade tänkt fråga honom samma sak faktiskt. så vi gick ut. först traskade vi ner närmre mot havet och följde vägen förbi råå-camping och sedan även ner helt mot råå. när vi gick där och hade utsikt över havet blev jag alldeles nostalgisk och tänkte tillbaks på den föregående sommaren, jag som i vanliga fall brukar känna att jag inte riktigt minns vad jag gör på somrarna, man kan säga att jag fick svaren på några få minuter med den utsikten! vi fortsatte gå ännu längre och så kom det på tal angående om jag ska ha 18års fest eller inte? jag och holten har snackat lite om att eventuellt hyra en lokal tillsammans, då han fyller år 4 dagar innan mig. vi gick förbi råå wärdshus och jag funderade starkt på den men sen kom jag på att den lokalen måste kosta något så otroligt med tanke på storlek, läge och inredning. därav blev det ganska uteslutet. på bussen idag till skolan satt jag med en lagkamrat och diskuterade just detta ämne - lokalhyrning, han tipsade mig om skyttepaveljongen nere på råå, så jag och kevin gick dit för att kolla hur den såg ut.

efter att ha kollat in lokalen har jag kommit fram till lite positivt och negativt, eller även pros and cons om man föredrar att uttrycka det så;

positivt:
storleken, den var stor faktiskt. jag misstänkte att den skulle vara ganska liten då jag fick höra ett ungefärligt pris. om jag ska ha en 18års fest så vill jag ändå att det blir något att minnas, en fest med mycket folk och mycket dans och kul!

negativt:
det geografiska läget, sorgligt nog ligger den lite avlägset. inte allt för avlägset men det är ändå längre ner än råå och dessutom inne i en liten skog eller vad det nu än är. för dem som har något lokalsinne överhuvudtaget över råå, så ligger den vid hundbadet (nära örby ängar).

det blev inga pro(s) and con(s) - dvs inga plural här inte, men det är väl dem viktigaste aspekterna som jag väljer att se det hela från för tillfället. får helt enkelt spekulera vidare i det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att jag är bjuden! Fast om jag kommer, ja det är en annan femma :D.

ckay sa...

du har ju självfallet en säker plats!