onsdag 11 februari 2009

i survived my first moshpit

igår var jag som tidigare nämnt och såg Sonic Syndicate på The Tivoli med kevin. den där biten från söderkaramellen på GA, till The Tivoli kände jag ett glatt rus av förväntan inför konserten. väl på plats när förbandet "Majonett of Sweden" - om jag uppfattat det rätt, spelade, var det inte så jätte många på plats ännu, däremot var kön utanför för jävla lång. jag och kevin hade tur att stöta på bekanta människor i kön. när väl trummisen till Sonic dök upp blev det direkt liv i publiken och jag blev förväntansfull. sedan kom resterande bandmedlemmar upp och så drog dem igång. jag som i vanliga fall, eller ja, sedan tidigare inte har varit en direkt rockmänniska, sket totalt i det och viftade med min hand och hoppade som bara den! sen provade jag även på det som jag sedan tidigare ansett vara onödigt - att moshpita. idag ändrar jag väl inte riktigt min uppfattning helt, tycker det är onödigt, men det var ändå ganska kul, tills jag blev helt slut - vilket jag blev på rätt så kort varsel. tyvärr spelade inte Sonic mina absoluta favoritlåtar, men det funkade ändå. dem var riktigt bra live och det är viktigt med band tycker jag. fick även chansen att skaka hand med nästan alla bandmedlemmarna, så jag är ganska nöjd :)

Inga kommentarer: