onsdag 29 juli 2009

Onsdag och Eskilscupen närmar sig!

Idag var jag lite segare än vanligt på morgonen och cyklade inte hemifrån förrän kvart i åtta, och jag börjar klockan åtta. Jag blev förvånad över hur snabbt jag ändå lyckades ta mig bort till Harlyckan, endast 10 minuter! Idag var jag för engångsskull på plats före Anders, som tydligen hade problem med att gå upp. Även idag hade jag och Anders direkt saker att göra redan från morgonen vilket var skönt, en på kansliet hade till och med bett chefen att skicka oss två på en uppgift. Vi var ju kungar på platsen och beordrade noobsen som följde med oss på uppgiften, att göra som vi sa, haha, ändå soft att få bestämma lite! Eftersom att jag sovit lite halvtaskigt inatt så var det tur att jag och Anders hade inhandlat läppmotas som underlättade morgonens trötthet, man piggnade till direkt. Uppgiften vi skulle göra var att lägga i ett visst antal bollar i olika nät som skulle ut på olika planer, en fortsättning på det vi gjorde igår med andra ord. Fast denna gången dubbelkollade vi även, för de som vi fick hjälp av igår hade gjort några små fel, men det fixade vi.

Efter den uppgiften skulle vi sortera västar, seniorvästar för sig och juniorvästar för sig, även här var det några noobs som hade varit och pillat före oss, så vi fick rätta till deras misstag, inkompetenta mofos :(. Sedan skulle vi även räkna ihop antalet linjedomarflaggor som dem hade fått in till cupen, och tro det eller ej, även där hade någon/några failat innan oss, vilket vi då OCKSÅ fick rätta till. Efter det skulle vi sätta upp två stora tältjävlar, dock var vi 7 man som gjorde det, helt omöjligt att få upp en sån jävel på två man. Så vi satte upp en på Harlyckan och en borta på Norrvalla. Generellt var det en soft dag, lite läppmotas, lite kaffe och en jävla massa vatten.

Imorgon börjar det jobbiga och jag tror att dagarna kommer bli längre, det är i alla fall vad dem säger till oss. Visserligen sa dem att vi skulle jobba längre idag, vilket resulterade i endast 30 minuters längre arbete, så hur tillförlitliga dem är när det rör sig om tiderna vet jag inte. Men jag hoppas det inte blir för länge. Alla lagen kommer förvisso imorgon.

Inga kommentarer: