torsdag 30 juli 2009

Imorgon börjar dem långa dagarna.

I morse kom jag faktiskt försent till jobbet för första gången, dock var det inte något speciellt, det var kanske 8 minuter. Hann ändå till uppropet, så allt var helt lugnt. Idag jobbade jag och Anders inte ihop, första gången sedan vi började faktiskt, men tur är det, då han inte slutar förrän 21.00 idag, haha! Jag skulle istället fixa med målen och planerna på Harlyckan. Så jag, med hjälp av 3 andra kritade planerna (dock kritade jag inte), och så satte vi målen på plats, samt fixade näten och fixade allt kring planerna så att Harlyckan slutligen skulle vara redo för cupen. Mitt i allt arbete blev vi skickade för att fixa planerna vid Brohult, och tro mig när jag säger att det var dem värsta planerna jag sett i hela mitt liv, och tycker synd om dem så ska spela där. För det första är planerna jävligt knepiga att komma till med bil, man kör ner för en sorts backe, det är liksom inte ens asfalterat där, utan det är som en bred stig. Egentligen är dem planerna till för att spela rugby på, då där fanns stora jävla rännor linjerat rakt över hela planen. Vår uppgift däremot, var att fylla i dessa rännor med jord, och inte nog med det, målen som var där, var nog det värsta jag sett också, att man ens kan använda sådana mål till en så pass stor cup. Vi hade ju verkligen inte vädret med oss när vi stod där och lastade jord på en rullebör och sedan shovlade ner skiten i rännorna, nej nej, det började ösregna och jag var oturligt nog den enda som inte hade regnjacka med mig, och det komiska i det hela är att idag var den enda dagen då jag faktiskt fixat till håret, illa gick det. Vår lunch blev försenad då vi var tvungna att göra klart planerna innan vi fick lämna, så jag och sällskapet stack till Elinebergs pizzeria och åt gott för att sedan återvända till arbete. Denna gången var vi dock inte lika motiverade och ganska lata av oss, vi tog varenda chans att bara sätta/lägga oss som vi kunde. Jobbet efter lunchen var dock inte så speciellt jobbigt, och dessutom hade solen då börjat titta fram så det var ändå mysigt.

När vi väl återvände till klubbstugan för att se om det fanns något mer att göra, så hade vi turen med oss, allt som skulle göras var antingen gjort, eller så var där folk på plats. Så istället fick jag välja vart jag ville vara stationerad imorgon, hade annars varit stationerad på Norvalla IP, vilket jag inte hade velat vara, då jag ska börja klockan 7 imorgon. Istället valde jag Hedens IP som ligger enstaka 50m från mitt hem! Ska dock jobba från 07.00 till 20.00 eller 21.00, så det blir en lång dag.

Inga kommentarer: