tisdag 28 juli 2009

läppmotas!

Började sommarjobba igår, var inte alls sugen på att jobba, är i grunden en lat jävel. Jobbar kommunalt på Eskilscupen, för att klargöra det. Segt som fan att behöva gå upp på morgonen, men väl på plats satt jag med mina fellow dudes och var helt sysslolösa i två och en halv timme innan vi fick någon skit uppgift att göra. Vi skulle kolla runt i alla soptunnor på hela Harlyckan och tömma dem som behövde bli tömda. Det kirrade vi snabbt och lätt på 30 min (vi var trots allt 5 grabbar). Sen fick vi sitta och softa ett tag till tills vår handledare kom på någon ny uppgift som skulle fördriva vår tid. Då fick vi en jävlig uppgift, vi skulle vika ihop något som jag inte ens vet vad det heter, men ska försöka beskriva det. Det är typ presenningar, fast av annat material som är vitt, som är till för att skydda planerna på. Dem var cirka 30x20m och vi var 5 man för att vika varenda en, av de 25st som låg på hög helt blöta inne i ett garage. Efter 4 timmar blev vi klara och fick nytt uppdrag. 3 av oss fick städa ett omklädningsrum där en ruta hade trillat ner och krossats i toaletten, och jag och Anders fick i uppgift att städa 3 andra omklädningsrum där vi bara behövde sopa och slänga skitet vi fick upp i en påse. Sedan skulle jag och Anders även sopa bort skit som lagt sig utanför toaletterna (dvs små gula grejer som trillat av från björkarna). Efter dessa uppgifter var dagen slut, dvs 9 timmar (dock 6.5 timmars arbete, vi tog ju lunch också).

Nästa dag, idag vill säga, så började vi också 8 och som tur var fick jag och Anders en uppgift direkt att göra (vilket är soft, för det är sjukt tråkigt att bara sitta och göra ingenting i alla dem timmarna som vi ska vara där). Vi skulle pumpa upp 150 bollar, vilket tog oss tre och en halvtimme att göra. Efter lunchen skulle vi istället tagga bollnäten och lägga i så många bollar som skulle vara på respektive plan (det är över 50 planjävlar som ska användas runt om i Helsingborg), själva taggningen och att lägga i bollarna tog inte så lång tid, dels för att vi fick hjälp av två tjejer. Men att skriva ut, laminera och klippa ut alla plannamnen tog ett tag. Vi tog då&då en kaffe & läppmota paus och njöt av vädret.

Vad jag hört så är det imorgon som allvaret börjar då 650 lag ska komma till Helsingborg på torsdagen och invadera alla våra kommunala skolor, så måste vi kirra allt tills dess. Så jag förväntar mig slitsamma och långa arbetsdagar imorgon (Onsdag) och Torsdag. Helgen kommer vara ännu jävligare. Men jag ska tala om för er att vi drar in cirka 1000kr per dag, så man ska nog inte klaga trots allt, då vi endast jobbar en vecka ;)

Inga kommentarer: