onsdag 3 juni 2009

i am falling, and i can't hear the truth

Siesta är nu pasé och jag vill tacka alla som jag var där med, det var kul. Däremot har jag svårt för att bestämma mig för vilket Siesta som var bäst, 08 eller 09? Ska jag vara ärlig så lutar det smått åt 08 faktiskt, fråga mig inte varför, det finns inga självklara avgöranden. Banden 09 var däremot mycket bättre, band som Adept och Dead by April är bara för bra!

Just nu sitter jag och pluggar matte, fast inte så värst intensivt, har inte nämnt det förr misstänker jag, men jag klarade inte nationella i matte b, och måste därför göra ett prov nu imorgon för att klara kursen. Nervös är jag, ska jag minsann tala om för er. Vad händer om jag inte klarar det liksom? Jag hatar verkligen matematik och ändå var jag dum nog att välja matte c i trean, vad fan tänker jag med? .. Imorgon ska jag även skriva kursprov i spanska, vilket egentligen skulle gjort förra torsdagen, men eftersom att jag var på Siesta då så blev det inte riktigt som det var planerat. Planen var som så att jag och Kevin tidigt på morgonen skulle sätta oss på tåget till Helsingborg och göra våra prov (han skulle också ha kursprov), men Kevin vart (enligt min mening, han säger emot) spårlöst försvunnen och återfanns inte innan det var försent för min del, tyvärr. Jag är dock inte alls nervös inför spanska provet, för jag vet att jag kommer åtminstone få G där, det är snarare matten som oroar mig. Har liksom bara två lektioner imorgon och båda är prov, tråkigt nog.

Ska nog ta och återgå till matematiken nu, viktigt att plugga in det sista, ska jag klara provet så ska det minsann vara med hyfsade marginaler (inte för att det spelar någon större roll, klarar man det så klarar man det, men ändå) så att jag bara kan släppa det helt ur världen. Efter morgondagens prov är jag i princip heeelt fri från allt som har med skoluppgifter och stress och ångest att göra, istället ersätts det med en hel jävla massa ledighet! Sweet!

3 kommentarer:

Linda - Livet är rosa! sa...

Jag har varit fri i två veckor nu, studenten imorgon, läskigt nog :|.

ckay sa...

det ska väl bli kul att ta studenten? hur var din val? :)

Linda - Livet är rosa! sa...

Min val? Antar att du menar bal? Balen var jätte bra, grymt kul! Både studenten och balen är helt sjuka egentligen, knappt så man tror att det är verklighet :o.