torsdag 13 mars 2008

i was in court!

okej mina vänner, idag var en mycket ovanlig dag. och den var speciell på två olika sätt faktiskt. först och främst, så är jag nyklippt och det är först idag som jag kunde styla håret och ta emot alla komplimanger :). men jag var även i domstolen och vittnade i fallet om eriks misshandel, det var sjukt nervöst måste jag påstå. att sitta där i mitten av rummet med åhörare bakom mig, erik med sin advokat på vänster sida, misshandlaren med sin advokat på höger sida och själva domaren och nämndemännen framför mig. jag var helt i centrum, med en mikrofon framför mig och med alla ögon på mig. jag blev utfrågad om händelsen och det var inte som jag hade trott. för när man sett en del amerikanska filmer så kan man bli rätt så avskräckt av det här med rättegångar. men jag måste säga att det gick bra och lugnt till, de behandlade mig som en court-virgin, vilket jag var.

annars vill jag bara konstatera att jag är sjukligt trött och funderar på att lägga mig i sängen och vila ett tag, hade inte suttit helt fel.

Inga kommentarer: