lördag 9 maj 2009

när man börjar känna sig vuxen

idag när jag runt 11-tiden var på väg hem så gick jag på GA Torg iklädd gårdagens fest outfit, dvs. en skjorta, byxor och hela kittet, hade dessutom en sidoväska med mig. anyways, på min väg kommer massvis med politiskt engagerade människor fram och delar ut lappar om att man ska rösta hit & dit i Europaparlamentsvalet nu den 7e juni. man känner sig verkligen vuxen! jag kan faktiskt rösta nu, och det ska jag minsann utnyttja, däremot är jag inte helt säker på vilket parti jag ska rösta på. var på en debatt nu i veckan, på dunkers kulturhus, där svt24 var och filmade till och med (kommer troligen synas på tv på svt24 nu på tisdag), det var språkrör för de partier som redan satt med i Europaparlamentet, dvs. moderaterna, socialdemokraterna, miljöpartiet, folkpartiet, juni-listan, vänsterpartiet och centerpartiet. jag ska tala om för er att det faktiskt är intressant att se en debatt (kan väl visserligen bero på huruvida man är intresserad av politik eller inte, jag är i vilket fall som helst väldigt intresserad) och man kan bilda en uppfattning på ett helt annat sätt, istället för att läsa alla partiers valprogram, som oftast består av mer än tjugo sidor av text.

4 kommentarer:

Linda - Livet är rosa! sa...

Det är bra att någon förstår sig på politiken, för ska jag vara ärlig, så vet jag ingenting!

ckay sa...

det gäller att ha intresse :)

Emma sa...

HAHA då kan du ju gå med i SSU ;) haha vi behöver folk :)

Anonym sa...

gillar din blogg :D lite lite bilder men annars helt ok :D