lördag 12 juli 2008

natten är ung

gott folk, för cirkus 4 timmar sedan kom jag hem från en kväll full av öl och cigaretter, kort fattat en kväll av fest. jag inledde min dag med att jag skulle klippa mig, men jag sov till klockan 16, så tiden var knapp. erik och kevin skulle med mig in till stan och jag tänkte direkt att vi kunde köpa dricka till kvällen samtidigt som jag blev av med lite av håret som jag burit runt på ett tag. som vanligt så skulle erik käka något i stan och tiden gick och frisörerna hann stänga innan jag kom till stället, tyvärr. blir väl klippning imorgon istället? vi köpte i alla fall vår öl, så någon nytta blev det allt i stan, eller ja, nytta på ett ungdomligt sätt. jag kom hem efter en väldigt svettig bussfärd, värst vad det kan vara kvävt på bussar nu för tiden. jag gjorde vid mig och sen stack jag och kevin hem till erik för att sätta fart på kvällen, vi drack och blev lite roliga med tiden för att sedan bege oss till festen. till en början verkade allt väldigt bra men till sist så nöjde man sig inte, och vi stack vidare till anton som fyllde år. där var det folk man festat med förr, gammalt vanligt men samtidigt roligt folk. men påtal om gammalt folk så var där en annorlunda prick, nämligen en amerikanska som hade kommit för att besöka en tjej som varit utbytesstudent, ganska fränt om man säger så. snackade ltie med henne och vi hann vara där knappa 15 minuter innan festen stängdes ner och vi fick dra tillbaks till lokalfesten nere på lussebäcken. rörde mig hemåt efter cirka en timme, kom hem strax innan 3 för att sedan kolla lite på tv och försöka somna in. fick helt plötsligt för mig att prata med daniella och hon var minsann vid liv klockan 3 på morgonen. det slutade med att vi pratade i telefon om allt mellan himmel och jord i 3 och en halv timme, minsann. nu är jag nykter och inte ett dugg trött, lyssnar istället på musik och funderar ut nästa drag! :p

1 kommentar:

Daniella sa...

det var inte bara nått du fick för dig. du hade längtat hela jävla dagen och nu kommer du sakna mig så in i helevte. åh, calle. calle calle calle. jag ska tänka på dig med. pussis (A)